Argi eta garbi ikusten da Eusko Jaurlaritzarentzat euskara ez dela lehentasun bat, eredu linguistikoen aldeko apustua eta lotsarik gabe LOMCE legea aplikatzen duela.
Behin
eta berriro gauza bat esan eta beste bat egiten du.
Adibide
gisa, hona hemen dekretuaren
bi artikulu:
2016ko
irailaren 23a, ostirala
127/2016
DEKRETUA, irailaren 6koa, Batxilergoko curriculuma zehaztu eta Euskal
Autonomia Erkidegoan ezartzekoa.
Heziberri
2020 planaren Markoak Derrigorrezko Oinarrizko Hezkuntzako eta
Batxilergoko curriculumaren ildo nagusi komunak zehazten ditu.
Bada,
dekretu
honek bat
egiten ditu, eta Batxilergoko
curriculumaren eta Batxilergoko irakaskuntzen antolamenduaren
funtsezko ezaugarriak arautzen ditu.
10.
artikulua.– Elebitasuna eta eleaniztasuna.
1.–
Hezkuntza-eskumenak dituen sailak elebitasuna bultzatuko du hezkuntza
eleaniztun baten barruan, hizkuntza-ereduak hobetzen eta garatzen
lagunduz. Horretarako, lehentasunezko tratua bermatuko du
euskararentzat, bi hizkuntza ofizialen erabilera sozial desorekatua
konpentsatzeko, ikasleek Batxilergoa amaitzean
komunikazio-konpetentzia aurreratua sendotu dezaten euskaraz eta
gaztelaniaz, eta komunikazio-konpetentzia praktikoa eta eraginkorra,
berriz, atzerriko lehen hizkuntzan. Hori guztia, atzerriko bigarren
hizkuntza batean konpetentzia nahikoa lortzea baztertu gabe,
Hizkuntza Proiektuan hala jasoa duten ikastetxeetan.
Edonola
ere, bi hizkuntza ofizialen hizkuntz eta literatur komunikaziorako
konpetentziaren erreferentzia-maila ikasle guztientzat berdina
delarik, ikasleen eta haien ingurunearen baldintza soziolinguistikoak
ere hartuko ditu aintzat, eta, horrenbestez, ikastetxeek baldintza
horietara egokituko dituzte beren Hizkuntza Proiektua eta Curriculum
Proiektua, eta eragile aktiboak izango dira hizkuntza normaltzeko
prozesuan.
2.–
Bi hizkuntza ofizialen erabileran oreka eta berdintasuna bilatzea da
hezkuntza-sistemaren xedeetako bat, eta euskarak gizarte-erabilera
desorekatua eta ahula duenez gaztelaniaren aldean, euskara
hezkuntza-komunitatearen jarduera guztietan adierazpide normala izan
dadin bultzatu eta bermatu behar du hezkuntza-eskumenak dituen
sailak.
3.–
Ikastetxeek euskara eta gaztelania erabiliko dituzte Batxilergoan,
ikasleak egiaz jabetu daitezen bi hizkuntza ofizialak ulertzeko eta
ahoz eta idatziz adierazteko abileziak erabiltzeko konpetentziaz eta,
hartara, biak erabiltzeko gai izan daitezen alor pertsonaleko,
sozialeko eta akademikoko egoeretan.
4.–
Batxilergoa egiten duten ikasleak Oinarrizko Hezkuntzan aukeratutako
hizkuntza-eredu berean eskolatzea bermatuko du hezkuntzaren alorreko
eskumena duen sailak. Eta, ildo horretan, euskarazko
prestakuntza-eskaintza sustatuko du Batxilergoan:
D ereduko eskaintza areagotuko du; B ereduan, eskaintza ezarriko du,
pixkanaka eta plangintza bati jarraituz; eta, A ereduan, ikasgaiak
euskaraz ematea bultzatuko du.
5.–
Elebitasunetik abiatuta, ikasleak eleaniztunak izateko bidean aurrera
egiteko, atzerriko hizkuntzen ikaskuntza eta erabilera sendotzeko
neurriak hartuko dituzte ikastetxeek, eta, pixkanaka, beren
hizkuntza-proiektu eta curriculum-proiektuen barruan ikasgai
ezberdinetako curriculum-edukiak atzerriko hizkuntzan irakasten hasi
ahal izango dira, betiere, dekretu honetako 11. artikuluan ezarritako
printzipioekin bat.
6.–
Hezkuntza-eskumenak dituen sailak behar diren neurriak ezarriko ditu
ikastetxeetan ikasgaiak, pixkanaka, atzerriko lehen hizkuntzak
irakasten has daitezen, dekretu honen laugarren xedapen gehigarrian
aurreikusitako hezkuntza-sistema hobetzeko planari jarraituz.
VII.
KAPITULUA IKASLEEN EBALUAZIOA, MAILAZ IGOTZEA ETA TITULAZIOA
38.
artikulua.– Batxilergo amaierako ebaluazioa eta batxiler-titulua.
1.–
Bigarren
maila amaitzean, ikasleek banakako ebaluazio bat egingo dute, eta
bertan ikusiko da zenbateraino berenganatu dituzten konpetentziak.
2.–
Batxiler-titulua eskuratzeko amaierako ebaluazioa gainditu beharko
da, eta Batxilergoaren amaieran 10etik 5 edo gehiagoko kalifikazioa
ezinbestekoa izango da.
3.–
Batxiler-tituluak ematen duen ahalmenaren bidez, Hezkuntzari buruzko
maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren 3.5 artikuluan ezarritako
goi-hezkuntzako ikasketak egin daitezke.
4.–
Batxiler-tituluan honako informazio hau adierazi beharko da
gutxienez:
a)
Egindako modalitatea. Batxiler-titulua modalitate batean baino
gehiagotan lortu nahi duten ikasleen kasuan, amaierako ebaluazioan
gainditutako modalitateak adieraziko dira.
b)
Batxilergoaren amaierako kalifikazioa.
Dekretu
osoa irakurtzeko klik hemen
LOTSAGARRIA!
HEZKUNTZA
KOMUNITATEAK GURE EUSKAL HEZKUNTZA PROPIOAREN ALDE URRATSAK EMATEN
JARRAITUKO DUGU!
INPOSIZIORIK
EZ!
LOMCE
EZ! HEZIBERRI ERE EZ!
GUK,
ORAIN HEMEN GURE HEZKUNTZA ERAIKI!
No comments:
Post a Comment